Send brev og dokument til oss med eDialog

Dovre kommune, og de andre norddalskommunene, har tatt i bruk eDialog. Da kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk, selv om de er unntatt offentlighet.

Vi oppfordrer til bruk av eDialog
 

Epost er ikke en sikker kanal for å sende fra seg informasjon. Uvedkommende kan få tilgang, epost kan bli stoppet i søppelfilter og saksbehandleren som du ønsker å nå fram til kan være borte over tid. Vi vil derfor oppfordre alle om å bruke eDialog når noe skal sendes til Dovre kommune, også når det ikke er unntatt fra offentligheten.

eDialog sender informasjonen kryptert og er derfor langt sikrere enn vanlig epost.

Slik gjør du:


Trykk her for å sende noe til oss via eDialog

Deretter må du autentisere deg selv, enten med ID-porten, bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du er pålogget, fyller du ut skjemaet og legger ved evtentuelle vedlegg som pdf-filer. 

Utfylling av skjema

  • Kryss først av om du er privatperson eller sender som firma
  • Alle obligatoriske felt er merket med *
  • I tittelfeltet er det til hjelp om du setter på saksnummer, dersom du sender noe i forbindelse med en pågåande sak - for eksempel 90/17.
  • Skriv utfyllende kommentarer. Dersom du sender med vedlegg, vil det du skriver i kommentarfeltet bli lagt inn som vedlegg i sak- og arkivsystemet vårt.
  • Når du klikker på 'Send forsendelse' blir brevet ditt kryptert og sendt direkte inn i sak- og arkivsystemet vårt
  • Du får kvittering med referansenummer på epost

NB!


Du skal ikke bruke eDialog dersom vi har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass i barnehage, SFO, søknad på stilling m.m. Se oversikt over alle våre elektroniske skjema her