Dovre kommune er resertifisert som trafikksikker kommune

Dovre kommune har gjennom sitt arbeid med trafikksikkerhet vært godkjent som trafikksikker kommune. Nå er kommunen videre godkjent for perioden 2025-2027.

Spesialrådgiverne David Tofthagen og Elin Agdestein Gran i Trygg Trafikk var på besøk 9. oktober og sammen gjennomførte vi et regodkjenningsmøte. Trafikksikkerhet er et prioritert område i Dovre kommune. Siden trafikksikkerhet angår alle innbyggere i kommunen, er det viktig med et godt samarbeid på tvers av sektorene.

De ulike tjenesteområdene i kommunen var godt representert i møtet. Alle som var med fikk dele sine erfaringer med trafikksikkerhetsarbeid. Det førte til at vi fikk gode diskusjoner om alt det gode arbeidet som gjøres i dag, samtidig som vi ble mer bevisst på hva vi må jobbe videre med.

Representantene fra Trygg Trafikk la vekt på at trafikksikkerhetsarbeid er mer enn investeringer i fysiske tiltak som fartsgrenser, fartsmålere, gangveger, godt merkede gangfelt og hjertesoner. Det er like viktig å jobbe med holdninger og bevisstgjøring om at trafikksikkerhet er alles ansvar – hele tiden.

Fra venstre: Ingunn Korsen, Lillian Vigenstad, Kari Bentdal, Rune Pettersen, Bente Sæther, Anne Hesthagen, Elisabeth Dalum.Ole Kristian Rise, Arne Furumo og Gurgen Nazaretian deltok også på møtet. Dovre kommune