Dovre kommunes kulturstipend deles ut til Per Anders Håvelsrud

Privat

Utdelingen av kulturstipendet i Dovre kyrkje mandag 21. november kl. 17.30. Åpent arrangement.

Per Anders Håvelsrud ( 1998) startet sin musikk karriere i Dovre Skolekorps, og som elev i Lesja og Dovre kulturskole på klaver. Senere var han med i Dombås musikkforening.

Allerede som ung hadde han solistoppdrag med Dombås musikkforening som gjorde inntrykk i minnet.

Han var elev på musikklinja ved Vinstra Videregående skole der han valgte kirkeorgel som hovedinstrument.

Per Anders kom inn på kandidatstudiet i kirkemusikk ved Norges Musikkhøgskole og har gått videre med masterutdanning Master of Music Organ Performance (ferdig våren 2023)

I tillegg har Per Anders jobb som kantor ved den Svenska kyrkan i Oslo og som timelærer i kirkemusikk ved VID, vitenskapelig høgskole.

Han har vikariert som kantor i kyrkjer i Nord-Gudbrandsdal, hatt solokonserter og spilt sammen med andre over hele Sør/Østlandet og i Dovre.

Han er et særdeles talent, og dette er lagt til grunn for tildeling av Dovre kommunes kulturstipend. Oppvekst-, kultur- og omsorgsutvalget vedtok tildelingen i møte 24.10.22.

Dovre kommunes kulturstipend er på kr. 20 000,- .

I anledning utdeling av kulturstipendet i Dovre kyrkje mandag 21.november vil Per Anders spille for publikum. Velkommen!

Kulturstipend deles ut av OKO leder Sigrid Ringen Anethe Kleven