Ny runde med utviklingsprosjekter gjennom Styrk Sel

Det er beslutta å gjennomføre en ny runde med SMB-utvikling 2024/2025. Bedrifter fra regionen inviteres. Planlagt oppstart er september d.å.

Sel kommune gjennomfører omstillingsprogrammet Styrk Sel. Det overordna målet er å styrke utviklingsevnen samt å bidra til å sikre og å skape arbeidsplasser i næringslivet i regionen.
SMB-utvikling er et verktøy utvikla av Innovasjon Norge. Hensikten er å skape vekst i små og mellomstore bedrifter. Styrk Sel har de tre siste årene gjennomført SMB-utvikling for totalt 65 bedrifter med godt resultat, se vedlegg 1. Av disse 65 er to bedrifter fra Lesja, én fra hhv. Lom, Vågå, Nord-Fron, fire fra Dovre og 56 fra Sel.

Kommunens ansvar er å foreslå hvilke bedrifter som skal delta i et forstudie samt delfinansiere bedriften(e) som går videre til et forprosjekt.

Styrk Sel er ansvarlig for å gjennomføre forstudie og forprosjekt SMB-utvikling.

Dovre kommune vil vurdere og behandle aktuelle prosjekter og da evt. dekke deltakende bedrift med inntil kr 50 000,-. Bedriftens egenandel er på kr 5 000,- + mva. Styrk Sel finansierer resten pr. bedrift, ca. kr 45 000,-. Total investering pr. bedrift er ca. kr 100 000,- + mva.

Bedriftene som er aktuelle blir først invitert til en forstudie som er uten kostnad, deretter vil de som blir med videre gå over i et forprosjekt.

Har din bedrift et utviklingsprosjekt, så ta kontakt så tar vi en prat.

Arne Christian Mæhlum, næringsrådgiver - Tlf. 908 42065 - arne.mahlum@dovre.kommune.no