Status for bredbåndsprosjekter i Dovre kommune pr. juni 2024

Det er pågår mye fiberutbygging i Nord-Gudbrandsdalen.  Her kommer en status for utbyggingsprosjekter i Dovre.

I tabellen nedenfor finner du status på prosjektene i de ulike områdene i Dovre pr. juni 2024. Dovre kommune får «full dekning» på 100 Mbit/s når det siste området som fikk støtte i 2023 er ferdig utbygd.  De siste to årene har det også blitt mulig å søke støtte til bredbåndsutbygging til virksomheter. Dovre kommune har i 2024 fått støtte til Dovrefjell lodge og Fokstugu gard. Disse områdene legges ut på konkurranse i juni/juli 2024.

Er du fastboende og mener at du ikke har fått tilbud om bredbånd eller ikke bor i ett av områdene som i dag er under utbygging eller det er søkt støtte til, ta kontakt med kommunen.

Eidsiva Bredbånd -prosjekter med støtte fra 2018:

ProsjektnavnKommuneProsjektnavn  EBStatus per juni 2024
Blæstergrend-ToftemoDovre-Oppkoblinger gjenstående kunder: oppstart 21.06.2024, ferdig 31.07.2024

Global Connect-prosjekter med støtte fra 2019 og 2020:

Prosjektnavn - anbudKommuneProsjektnavn - GCStatus per juni 2024
DovreskogenDovreSDU Rudilykkja - HaugenKunde kobles opp uten at det er signal inn i området. Usikkert når den er på plass – forventer levering av signal i august.
RostenSel

Eidsiva Bredbånd -prosjekter med støtte fra 2021:

ProsjektnavnKommuneProsjektnavn  EBStatus per juni 2024
Dombås nordDovreHindåeNy planlagt ferdigdato: 31.12.2024 – kunder er varslet.
Dombås sør-vestDovreNedre DombåsKundeoppkoblinger starter i disse dager, planlagt ferdig 31.10.2024
Dombås sørDovre

Eidsiva Bredbånd -prosjekter med støtte fra 2022:

ProsjektnavnKommuneProsjektnavn Status per juni 2024
Sørigard JøndalDovre Oppstart prosjekt – planlagt leveranse før årsskifte, men dette er ikke endelig avklart.

Eidsiva Bredbånd -prosjekter med støtte fra 2023:

ProsjektnavnKommuneProsjektnavn Status per juni 2024
HjerkinnDovre Salg settes i gang nå før sommeren.

I Innlandet fylkeskommunes kartløsning kan du se hva status er i din region.

Du finner kartet her.