Tine investerer på Dovre

Tine-meieriet på Dovre Dovre kommune Tine investerer vel 50 millioner på meieriet på Dovre, og tar dermed opp kampen mot importert kvitmuggost.

Det er meieriet på Dovre som produserer all TINEs hvitmuggost. Osten omsettes hovedsakelig gjennom Ostecompagniet. Nå vil TINE satse videre på meieriet på Dovre, bygge det ut og modernisere det. Det gir muligheter for å doble produksjonen.

Hvitmuggostene vil bli omprofilert til merket «Dovre Ysteri».

- Vi har skjønt kva veg det har gått, så det var ikkje kjempeoverraskande, men nå har vi fått den endelege beskjeden. Det sier en stålende tilfreds meierisjef Sigrid Svanborg på Dovre til Gudbrandsdølen Dagningen.

Les mer i pressemeldingen på tine.no

Dovre kommune gratulerer Tine og ikke minst Sigrid Svanborg og hennes svært dyktige stab på Dovre-meieriet som har jobbet utrettelig i mange år med å utvikle sine produkter. En gledens dag for dovresamfunnet.