Viktig melding

Ny samfunnsplan. Høyringsfrist 24. april.

Samfunnsplanen viser korleis vi vil at Dovre skal vera i framtida. No vil vi høyre di meining! 

Les utkastet til samfunnsplan her og send dine innspel på e-post til kommunen innan 24. april. 

 

Saksbehandler 80% stilling - Tildelingskontoret i Dovre kommune

Tildelingskontoret i Dovre kommune er ansvarlig for å tildele tjenester etter søknad fra innbyggere og henvendelser fra helsevesenet. Til grunn for arbeidet ligger helse- og omsorgslovgivingen, kvalitetskriterier for tjenestene, helsefellesskapets føringer og reformen «Bo trygt hjemme». Tildelingskontoret fungerer også som koordinerende enhet i kommunen og har ansvar for boligtildeling.

Tildelingskontoret organiserer vurdering av behov for tjenester og bruker velferdsteknologi for å finne gode løsninger på innbyggernes behov.

Dovre kommune legger vekt på helsefremmende og forebyggende arbeid, samt tidlig innsats, ved siden av en forventning om at den som ansettes blir en aktiv bidragsyter til å styrke tverrfaglig samarbeid og innsats.

Canva.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hovedarbeidsoppgaver 
•    Videreutvikle tildelingskontorets rolle i kommunen i tråd med overordnet politikk 
•    Behandle søknader og tildele tjenester med hjemmel i helse- og omsorgstjenesteloven 
•    Samarbeide tett med pasient/bruker og pårørende for å finne gode løsninger 
•    Samarbeide tett med andre kommunale tjenester i vurdering og tildeling av tjenester 
•    Evaluere vedtak om tjenester og justere tildeling i tråd med endrede behov 
•    Bidra til at "Kvalitetsstandard for tildeling av tjenester» er oppdatert og ajour 

Kompetansekrav 
•    Helse- og sosialfaglig høgskole-/universitetsutdanning (bachelornivå), fortrinnsvis sykepleier
•    Fullført eller påbegynt helserettutdanning
•    God muntlig og skriftlig framstillingsevne 

Kompetanseønske 
•    Erfaring fra ulike kommunale helse-/omsorgstjeneste og kompetanse i saksbehandling 
•    Kunnskap om lovverk som regulerer tildeling av helse- og omsorgstjenester 
•    Erfaring med bruk av IPLOS og annet kartleggingsverktøy 
•    Beherske data og elektroniske systemer som er relevante for stillingen, fortrinnsvis Profil 
•    Erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funksjonsevne og sammensatte tjenestebehov

Vi vil gjerne ha din søknad dersom du 
•    har gode evner til å kommunisere og samhandle 
•    har respekt og ydmykhet overfor søkernes situasjon 
•    har evne til å arbeide systematisk og selvstendig 
•    liker utfordringer og evner nytenkning 
•    ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr deg et spennende, tverrfaglig og utviklende arbeidsområde, lønn etter avtale/tariff, pensjonsordning i KLP, bilgodtgjørelse og mobiltelefonordning. For øvrig gjelder vanlige kommunale ansettelsesvilkår. Den som tilsettes, må ha førerkort for personbil og bil til disposisjon i arbeidet. 
 

Nærmere info: 
Helse- og omsorgssjef i Dovre kommune, Hilde Engvik Lusæter, tlf 41537285, epost hilde.engvik.luseter@dovre.kommune.no

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, https://www.dovre.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/

Kopier av vitnemål og attester ber vi om at du tar med på et evt. intervju. 
Vi gjør oppmerksom på at navn på søker kan bli offentliggjort selv om det blir bedt om reservasjon mot det, jf offentleglova §25. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette på forhånd

Søknadsfrist: 08.04.2025 
 

 

Dovre kommune er ei fjellbygd med noen av Norges mest spektakulære nasjonalparker innenfor kommunegrensen.
Her finner du frisk fjelluft, trivelige folk og store naturopplevelser rett utenfor stuedøra. 
Selv om vi ligger høyt til fjells, er vi sentralt plassert. Herfra kan du reise klimasmart med Dovrebanenen til både Oslo og Trondheim og med raumabanen til Åndalsnes.

Ønsker du et rikt liv i et engasjert og trygt lokalsamfunn, vil vi ta godt i mot deg.